Goedkoop uit met kinderen

Goedkoper naar de Efteling

De Efteling wordt goedkoper ! Vanaf volgend seizoen worden Efteling entree kaarten goedkoper wanneer je besluit om op minder drukke momenten te komen. De Efteling wil hiermee niet alleen de minder drukke momenten het park vullen maar ook tegemoet komen aan de bezoekers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de bezoekers het meer waarderen als het park rustig is dan op drukke periodes. Nu krijg je korting op de Efteling en kan je ook nog eens veel sneller in de attracties dan op hoogseizoen dagen!

Goedkoper naar de Efteling

De Efteling gaat werken met een variabele entreeprijs. Het popilaire zal vanaf februari 2020 de bezoekers ander laten betalen. Hiermee wil de Efteling dat de bezoekers van het attractiepark ook op minder drukke dagen komen. Het park rekent steeds een andere toegangsprijs, afhankelijk van de verwachte drukte. Er komen verschillende tarieven, variërend van 36 tot 45 euro. Op die manier hoopt men de bezoekersaantallen te kunnen spreiden.

Nu bedraagt de entreeprijs van de Efteling nog 40 euro op reguliere dagen en 42 euro op hoogseizoendagen. Wie vooraf tickets bestelt op internet, krijgt 2 euro korting.

Korting op de Efteling

Volgend jaar hanteert de Efteling vier verschillende tarieven aan de kassa: voor rustige dagen (38 euro), gemiddelde dagen (41 euro), drukke dagen (43 euro) en heel drukke dagen (45 euro). De 2 euro korting via internet blijft bestaan. Het goedkoopste ticket kost straks dus 36 euro. Dat is 2 euro goedkoper dan de huidige online prijs.

Kalender
Op welke dagen welke tarieven gelden, zal het park later bekend maken.  De Efteling zal met een speciale online kalender komen waarop te zien is wanneer de goedkope tarieven van de Efteling gelden.

Volgens de woordvoerster worden de aanpassingen doorgevoerd om de gastwaardering te verhogen. “Gasten geven ons op rustige dagen hogere rapportcijfers dan op drukke dagen”, legt ze uit. “Ze ervaren dan namelijk niet de druk en de stress van het wachten.” Hoe gaan de aangepaste prijzen daarbij helpen? “We stimuleren gasten nu om op een rustiger moment te komen. En als ze toch voor een drukke dag kiezen, weten ze beter wat ze kunnen verwachten.”